tisdag 6 februari 2007

oktober

nej såhär ska det vara. det ska vara ett rum och rummet ska vara möblerat. vi ser IKEA och MIO framför oss, och teven visar sitcoms från förra årtusendet. mjölkpaketet på bordet är i 1½ liters tappning och mattorna på golvet är röda och runda.
det vi inte såg i taket fanns på golvet och under ljusbordet stod LP-skivor för ett minnesvärde.


jag har flutit på rygg i vatten under en solnedgång och studerat albatrossar med trötta ögon. jag har tråcklat svarta stygn för att få mina soffkuddar att hålla ihop och sömmarna som blev liknar ärr.

jag tror på rena linjer och feta outlines. jag tror på svart på vitt och inte på gråskalor, även när jag tänker baklänges, för grafit är inte vad jag strävar efter. jag vill ha bläck.

bleck.

syndare är vi allihopa. jag lite mer nu än då. eller tvärt om.

Inga kommentarer: